Дизелов филтър за твърди частици – DPF

Английската версия на филтър за твърди частици (DPF)

На повечето модерни дизелови автомобили (EURO4, EURO5, EURO6) са инсталирани DPF филтри за твърди частици и катализатори за почистване на отработените газове.

Основната цел на катализатора е пречистването със сложен химичен процес на отработени газове от вредни химични съединения. Целта на дизеловия филтър за твърди частици (DPF) е да улавя непълно изгорели частици. Например сажди и други твърди частици като пепел, съдържащи се в отработените газове. При дизеловите двигатели катализаторите и филтрите за твърди частици също се използват в комбинация.

Количеството сажди, пепел и други горивни продукти, натрупани във филтъра за твърди частици, се проверява с помощта на различни сензори на електронния блок за управление на ECU на автомобила. Когато филтърът за твърди частици се напълни с частици сажди до определена граница, температурата на отработените газове се увеличава до 600 ° C. По време на което саждите, натрупани във филтъра, се изгарят напълно. Този процес се нарича регенерация. А пепелта остава във филтъра, който по време на продължителна работа запушва каналите на филтъра за твърди частици DPF.

Съществуват различни технологии за почистване на запушени филтри

По-рано почистването на DPF филтрите се е извършвало често чрез изпичане, по време на което DPF филтърът се нагрява до 1500 ° C. В същото време тази температура уврежда керамичната структура на филтъра и не дава 100% резултат.

Също така за почистване на филтъра за твърди частици се използват различни химикали. С тяхна помощцсе напълва филтърът DPF, монтиран на превозното средство. По този начин машината стартира на празен ход. Въпреки че това дава временен ефект, в действителност цялата пепел и сажди остават във филтъра и след кратко време става ново запушване на филтъра за твърди частици.

За почистване на филтрите DPF се използва технологията FFSolution. По време на която пепелта и другите твърди частици, се измиват напълно от филтъра чрез хидравлични пещи. След това филтърът се изсушава с равномерен и горещ въздушен поток (до 70 ° С).

Тази технология не уврежда керамичната структура на филтъра и е екологична. След такова почистване филтърът е почти 100% като нов.

Можем да се каже, че честото запушване на филтъра за твърди частици дава някои други проблеми с двигателя. Тези проблеми причиняват запушване на DPF. Такива проблеми трябва да бъдат отстранени по време на почистване на филтъра, в противен случай филтърът веднага ще се запуши. В допълнение, за автомобили, които се движат постоянно в градски условия, се препоръчва, от време на време, да се правят извънградски пътувания по магистрали. Така DPF филтрите да се почистват и се регенерират.

Последни публикации

ДИНО Стенд

ДИНО Стенд от JTS Performance. През годините, в които предлагахме услугата ремап (чип тунинг) ние разбрахме, че за да е наистина качествена е нужна оригинална и качествена техника. Затова във времето ние закупихме най-добрите уреди в световен мащаб за програмиране на моторна електроника, най-точните дефиниционни карти и не на последно място един от най-точните в […]

Вижте повече

Дизелов филтър за твърди частици – DPF

Английската версия на филтър за твърди частици (DPF) На повечето модерни дизелови автомобили (EURO4, EURO5, EURO6) са инсталирани DPF филтри за твърди частици и катализатори за почистване на отработените газове. Основната цел на катализатора е пречистването със сложен химичен процес на отработени газове от вредни химични съединения. Целта на дизеловия филтър за твърди частици (DPF) […]

Вижте повече

Какво е FAP филтър

Какво е FAP филтър? При леките автомобили с дизелов двигател в състава на изпускателната система от 2000 г. насам се използва филтър за частици. С въвеждането на стандартите Евро-5 през януари 2011 г., използването на дизелов филтър за твърди частици върху леки автомобили с дизелов двигател е задължително. Филтърът за дизелови частици е DPF в […]

Вижте повече

Copyright 2017 ® JTS Performance | Web design & development: Idea On Board

Powered by WebStation™